Event logistiek platform ‘s-Hertogenbosch
Opdrachtgever
Logistiek Platform ‘s-Hertogenbosch
Vraag
Logistiek Platform ’s-Hertogenbosch is een stichting die de logistieke krachten binnen de regio ’s-Hertogenbosch en omstreken bundelt. Noord-Oost Brabant als logistieke hotspot in Nederland, een verbetering van de kwaliteit en relevantie van het logistieke onderwijs behoren tot de kerndoelen van de stichting. Het platform wil de onderlinge relaties van de leden versterken, ervoor zorgen dat men elkaar vertrouwt, zodat er een betere samenwerking ontstaat en ze als club ‘s-Hertogenbosch als logistieke hotspot op de kaart kunnen zetten.
Concept en uitvoering
Samen met reclamebureau Denkers en Doeners , het bureau dat al twee jaar de volledige communicatie verzorgt voor Logistiek Platform ‘s-Hertogenbosch, bedachten we een reeks van 4 events voor de komende twee jaar. Deze events zijn ontwikkeld om elkaar beter te leren kennen, elkaar te vertrouwen om uiteindelijk als collectief te kunnen opereren en op die manier gezamenlijk ‘s-Hertogenbosch als logistieke hotspot neer te zetten.
De kick-off vond plaats op 21 juni, bij de toffe industriële locatie het Koudijs Kafe in ‘s-Hertogenbosch. De deelnemers vulden voorafgaand aan het event een matrix in, waarbij zij hun diensten op het gebied van Warehouse en Transport konden invullen. Deze matrix vormde de basis voor de actieve werkvorm van het eerste event. In groepjes van 3 kregen deelnemers de taak om met dozen het logistieke landschap van ’s-Hertogenbosch te bouwen. Wat hebben we gezamenlijk in huis? Wat hebben we samen te bieden? En…wat missen we? Waar kunnen we nog meer van gebruiken?
De groep ging hierover in gesprek onder leiding van de programmaleider van deze dag, Gertjan van Rozendaal. Hoe kunnen we meer uit ons platform halen? Hoe zorgen we voor een grotere betrokkenheid onderling en hoe kunnen we de handen ineens slaan om van ‘s-Hertogenbosch dé logistieke hotspot van Nederland te maken?
Illustrator Eva van Babbels in Beeld werd gevraagd om er gedurende de hele sessie bij te zijn. De organisatie vond het van belang dat de gesprekken, discussies en uitkomsten werden gevangen in beeld, zodat dit niet zou vervliegen en ze hierop door konden pakken voor volgende bijeenkomsten. Bovendien zien zij uiteindelijk graag een infographic die het logistieke landschap van ’s-Hertogenbosch in kaart brengt, waar deze visual een goede basis voor vormt.
Het eerste event was een succes! De deelnemers zijn actief aan de slag gegaan en een eerste aanzet voor het in kaart brengen van het logistieke landschap van ‘s-Hertogenbosch is gemaakt. Deze kick-off is op diverse manieren vastgelegd: in tekeningen, foto’s en tekst. Deze output wordt de komende maanden gebruikt in interne communicatie-uitingen om ervoor te zorgen dat de gesprekken, thema’s en actiepunten onder de aandacht blijven.
Op naar het tweede event!